"Assessment of learning through the test-excellent system in secondary students, 2022"

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32870/recibe.v14i1.269

Keywords:

Digital learning, technology, web application, web learning system.

Abstract

Today, new digital technologies are a great ally of education in Peru. Teachers are the ones who, in the daily teaching-learning process, constantly evaluate the knowledge that each student receives in order to analyze the results. Therefore, this study focuses on using Test-Excellent as a continuous evaluation tool in the learning process. In fact, the study was designed using qualitative models and documentary methods used to process the information. The result of this study, according to the information gathered, is that the Test-Excellent tool has great advantages for both teachers and students, i.e., it is easy to use and learn the various functionalities. As a result, this tool allows teachers to provide immediate and useful feedback. Likewise, this tool is still little known in public schools, so it is not used in high school classrooms. In addition, computers and the Internet can be used in the classroom, resulting in meaningful learning. Furthermore, it is believed that the use of the Test-Excellent tool positively facilitates the continuous evaluation of students through a positive interaction between teachers and students who are academically satisfied in class because they are motivated, consider themselves fun and intelligent.

References

Gutiérrez Beltrán, L. (2020). Socrative como una herramienta de evaluación permanente en el proceso de los aprendizajes [Trabajo de Investigación para optar el Grado Académico de Bachiller en Educación] Universidad san Ignacio de Loyola. Lima.

Urcia Campos, A. (2022). Uso de herramientas digitales en docentes de la institución educativa Santa Inés, Guadalupe, La Libertad [Tesis para obtener el grado académico de: Maestra en Administración de la Educación] Universidad Cesar Vallejo. Chiclayo-Perú.

Picón, G., Rodríguez, N. & Oliveira, A (2021). Prácticas de evaluación en entornos virtuales de aprendizaje durante la pandemia COVID-19 y el regreso a la presencialidad [Estudio de campo, no experimental] Centro Educativo Superior María Serrana de Asunción. Paraguay.

Pantoja Benavides, L. (2020). Implementado las TIC en el proceso de evaluación en la Institución Educativa Nuestro Señor del Río [Trabajo de grado presentado como requisito para optar al título de Especialista en Innovación]. Universidad ECCI.

Gamboa Quispe, G. (2021). Herramientas tecnológicas para la retroalimentación de los aprendizajes en niños de educación inicial [Titulación Profesional en Educación Inicial]. Universidad Nacional de Educación. Lima-Perú.

Lezcano, L. & Vilanova, G. (2017). Instrumentos de evaluación de aprendizaje en entornos virtuales. Perspectiva de estudiantes y aportes de docentes [Para obtener la evaluación y análisis mediante nuevas formas de evaluación en los entornos virtuales]. Universidad Nacional de la Patagonia Austral. Caleta Olivia - Santa Cruz – Argentina.

Sarango Lapo, C (2021). Competencia digital docente como contribución a

estimular procesos de Innovación educativa [Tesis Doctoral]. Universidad de Salamanca. España.

Published

2025-03-13

How to Cite

Pardo, A. (2025). "Assessment of learning through the test-excellent system in secondary students, 2022". ReCIBE, Electronic Journal of Computing, Informatics, Biomedical and Electronics, 14(1), C5–18. https://doi.org/10.32870/recibe.v14i1.269

Issue

Section

Computer Science & IT